| | |
Doplňující popis:
|
|
Tahle komplexně zrenovovaná a upravená MX-5 nabízí unikátní poměr cena/výkon/zábava. Přesto že vlastním BMW M3 a další výkonná auta, vždy si užívám jízdu s ní. Její kouzlo je v kombinaci sofistikovaného podvozku, klasické koncepce (motor vepředu, náhon na zadek) nízké hmotnosti (kolem 1050 kg), skvělému řazení a dlouhému výčtu funkčních úprav tohohle exempláře. Jedná se o opravdu skvělé řidičské auto, kde si člověk užívá telepatické komunikativní ovládání, jede na max a přitom stále cca v zákonných rychlostech na okreskách.
Auto ale díky velkému chladiči, chladiči oleje, velkým brzdám, opět nízké hmostnosti a dalším úpravám také vydrží bez přehřívání trackday a je to skvělý nástroj na zdokonalování řidičských schopností.
Zároveň se dá ale používat jako sezónní daily, kdy člověk sundá za 3 sekundy manuální střechu a každý přesun se mění na zábavu i v městských rychlostech. Auto je navíc krátké a úzké a tak se s ním skvěle parkuje.
Cena jak pořízení, tak hlavně provozu je na sportovní auto velmi příznivá. Nízká hmotnost znamená nízké opotřebení, navíc 15/16 pneu i brzdy jsou z těch nejlevnějších. Použité náhradní díly jsou také velmi dostupné a člověk se celkově nemusí tolik bát když autu trochu ublíží.
Tahle konkrétní MX-5 byla před pár lety kompletně odstrojena, zbavena koroze, vyvařena, včetně zvýšení pevnosti spojů, dostala antikorozní ochranu a dostala řadu funkčních úprav. Také motor z jiného auta s nižším nájezdem, který byl rozebrán a zkontrolován. Renovace je z dokumentována na mx-5 fóru, po dohodě mohu nasdílet odkaz a foto. Na tachometru nyní svítí cca 259 tis km, motor by měl mít cca půlku, nicméně vzhledem ke kompletní renovaci jsou tato čísla málo relevantní.
Pár věcných informací, motor 1.8 vvt 107kW (145 koní), samosvor, kratší stálý převod (kratší kvalty, lepší akcelerace) výztuhy na podvozku, tvrdé mazdaspeed silentbloky, chladič oleje s čidlem teploty a termostatem, vetší chladič vody, výztuhu v motorovém prostoru, malou nádobku ostřikovačů ze Suzuki, tuhostně a výškově stavitelný podvozek HSD monopro, Rollbar TR lane (původně byl zelený Sauberer), větší brzdy, tužší stabilizátory, 6ti kvalt, výhřev sedaček, renovace laku, sportovní výfuk a katalyzátor atd. Přesný seznam na vyžádání.
Auto pečlivě udržováno, 1-2x za sezonu komplet kontrola v servisu, olej měněn každých 2-3 tis. Km nebo po 2-3 trackdays. Letos i výměna oleje v diferenciálu a převodovce. Nyní je upraveno na vysokého řidiče (195 cm) tzn. Odsazený 320 mm sport volant, vyndané madlo dveří atd. Při prodeji možno vrátit do původního stavu (volant s Airbagem atd.) Nově je v autě sportovní skořepinová sedačka Mirco MX-5. Středový tunel byl precizně vyříznut, převařen a pečlivě natřen proti korozi, což je mnohem čistší než klasické vymlácení palicí. Díky tomu sedačka sedí velmi nízko a vzadu a dává pocit opravdu sportovního vozu a daleko lepší cit pro auto. Možno při prodeji vyměnit za standardní sedačku s výhřevem.
Kola JR5 15 (velmi lehký disk 5kg/ks) s výbornými semislicky Yokohama A052.
Auto má drobné kosmetické vady z provozu.
Pro další detaily, neváhejte zavolat/napsat.
|
| | |