Doplňující popis:
|
|
Doporučuji si udělat kafe a vklidu se na tuto esej posadit.
Ač nerad, prodám moje Subaru Impreza GT Turbo edici Blackstar, vyrobeno bylo exkluzivně pouze 100ks pro Švýcarský trh k zakončení výroby 1 generace imprezy.
Vůz vlastním 5 let, denně v provozu, kupován s nájezdem 163tis, nyní 222tis. S autem jsem v zimě nejezdil, přes zimu bylo vždy v garáži. V roce 2013 bylo dovezeno ze Švýcarska do Polska, v roce 2019 mnou z Polska do ČR.
Nové letní pneu Kormoran Road Performance
Auto je na originálních EU papírech, žádný dovozový splácanec. Technicky je to série bez žádných zásadních změn, v TP je zapsáno mnoho alternativních rozměrů kol od 14-18".
Zajímavosti o autě:
OEM zadní spoiler verze 6 z modelu Type-R
OEM přední lipo verze 6
OEM krytky mlhovek
OEM výdechy kapoty z modelu 22b
OEM aeroguardy vpředu i vzadu (+ náhradní sadu mám k tomu)
OEM jdm zadní světla
OEM hliníková kapota (váží cca 7kg)
OEM příplatkové lamco budíky na tlak turba, tlak oleje a teplotu oleje (teplota oleje má špatné čidlo, ale to ještě vyřeším před prodejem)
OEM hliníkový intercooler z modelu Type-R
OEM příplatkové 16" Enkei kola (2ks mám navíc, celkem 6ks kol)
OEM sedačky v alcantaře
OEM sti příplatkové pedály
OEM sti řadička s červeným prošíváním
OEM momo volant čerstvě přešitý do červené nitě
OEM menší nádobka na ostřikovače z modelu RA
Provedené funkční úpravy:
- dodatečné chlazení 4 válce
- všechny hadice na vodu jsou silikonové, značky fmic a fuji racing (jen jedna na chlazení turba je OEM)
- veškeré podtlaky jsou z 95% nahrazené za silikonové hadice dle OEM průměru
- podvozek je z 90% v červeném strongflexu (není jen kříž nad diferenciálem)
- tuhostně stavitelné tlumiče KYB AGX
- tužší uložení motoru, převodovky i diferencilálu STI GROUP N pro lepší odezvu plynu
- OEM STI vysokopevnostní červené hadice na turbo a intercooler
- OEM STI přední karbonová rozpěra tlumičů
- zakázkový nerezový cat-back výfuk na V-Bandech, zachován OEM průměr 2.5"
- turbo timer BLITZ
- silikonová sací hadice k turbu je nějaká čína, ale funguje
Provedené opravy:
- po koupi - obě nápravnice, všechny ramena a podvozkové části byly renovované do červeného komaxitu
- ve 163tis dělány komplet rozvody s vodní pumpou
- cca 15tis zpátky nové kotouče a závodní přední desky ferodo DS 2500 (vzadu nějaké ATE)
- nové brzdové hadice na všech kolech
- dělány všechny 4 ložiska na kolech
- nový chladič motoru NISSENS
- zakázkové hadice na servo řízení
- K&N filtr sání
- nové iridiové svíčky NGK a zapalovací kabely NGK
- nový palivový filtr
- převodovka poměr 3.9, 2 roky zpátky po repasu, ale po zahřátí jde ztuha 5 kvalt, asi synchron, metodou "double-clutch" jde však řadit krásně hladce, neřešil jsem tedy
- letos jsem voskoval dutiny na podvozku
Motor pokud vím je původní, běží na sériové jednotce, žádné lazení nic, OEM turbo td-04 bez vůle, tlačí do 0,9 baru, blow off ventil série, žádný tuzink, najeto 220tis km, olej nežere, ale když mu člověk zatopí, tak si něco cucne, cca decku na 1000km. Má přece jen 24let. Neklepe (dělán knock test), nekouří, jede hezky. Před jízdou vždy zahříván a dochlazován, staral jsem se o něj vždy tak, aby fungoval co nejlépe. Za studena je slyšet piston-slap, po zahřátí ticho, je to tak už 5 let, co auto vlastním, prostě hliníkový subaru blok. Ježděno zásadně na syntetický olej MILLERS 10W40 ee-performance. Většinu času ježděno zásadně na stooktan. S autem jsem jezdil jak kochačku, tak sypačku na okreskách. NIKDY JSEM S NÍM NETREFIL OMEZOVAČ! Dále jsem na motoru udělal kompletní renovaci sání, nové OEM trubky na vodu a palivo, nový ventil tlaku paliva, nový PCV ventil, nová hliníková příruba na motoru s oběma o kroužky, nová expanzní nádobka, vstřiky z STI RA, všechno OEM subaru, spoustu dílů jsem objednával přímo z Japonska
Karoserie - kosmetika úplně všude, není to leštěnka, ale z 5 metrů se na to dá koukat, letos v srpnu proveden lak předního nárazníku, lipa, masky a levého předního blatníku, v minulosti malý ťukanec cca v 15km/h na parkovišti do zaparkované oktávky, odneslo to pouze čelo, trochu se zohlo, nechalo se jen srovnat, chladič se ani nehnul, nikde žádné mezery, všechny karosářské díly krásně pasují tam, kde mají
Koroze - odpovídá stáří, většinou povrchová, zadní kapsy a nosníky krásné, co by chtělo poléčit je pravý zadní práh, kde je díra cca 4x5cm z toho, jak to někdo blbě zvednul, ne kvůli korozi, dále přední "L kapsy" na obou stranách by to chtělo vyvařit, není to katastrofa, klasická bolest této imprezy, vzadu pod zadním nárazníkem jsou dvě malé místa, kde se drží svinčík z cesty a tak to tam je trochu chycené, žádná hrůza, práce na jeden víkend, není problém auto zvednout a důkladně projít
Co bude třeba časem udělat:
- vyměnit řízení - mám druhý krásný zrepasovaný kus k autu, ten co je teď na autě rosí a má menší vůli na hřebenu, ztrácí postupně svou účinnost, poměr je 3.9 na obou hřebenech
- horní uložení tlumičů 50% životnosti na všech
- přetěsnit ventilové víka
- spojka zabírá výš, ale neprokluzuje, ještě poslouží
K impreze mám hromadu náhradních dílů, které dám k tomu.. kufr, 2x OEM křídla, zadní nárazník, brzdy atd...
Auto znám úplně do šroubku, můžu kdykoliv cokoliv poradit, nebo i zařídit odborný Subaru servis. K vidění v Ostravě. K prodeji bude připraveno ke konci října. Pro dotazy mi neváhejte napsat. Bazary a špekulanty instantně ignoruju.
A to je snad vše, co vím. Kdo to dočetl až sem, má při prodeji u auta bonboniéru za vytrvalost. S autem mám i mnoho vlogů na YT. Auto mám opravdu rád, zažil jsem s ním mnoho, prodávám kus sebe. Budu rád, když se dostane do dobrých rukou.
Auto si cením na 350 000 kč.
|