Kvalita brzd je u jakéhokoli automobilu nesmírně důležitá. Jsou to ostatně právě brzdy, které mohou v mnoha momentech rozhodovat o mnohém. Volba brzdových kotoučů je proto nesmírně důležitá. Vybírat je zapotřebí ze značkových modelů, které se právě vyznačují maximální jakostí. My se na některé aspekty výběru brzdových kotoučů podíváme mnohem podrobněji v následujících řádcích. Konkrétně se zaměříme na brzdové kotouče na přední i zadní nápravě, případně na jejich kompatibilitu.
Přední náprava si zaslouží vysoce kvalitní brzdové kotouče
Počítat je třeba s tím, že přední náprava musí odnést většinu brzdného systému. I proto musí být brzdové kotouče maximálně kvalitní. Nutné je také poznačit, že je třeba dohlédnout na správnou montáž brzdových kotoučů na přední nápravu. Všechno je nezbytné pořádně očistit a případně rozhýbat či namazat. Ověřit byste měli také házivost prostřednictvím úchylkoměru. I desetina milimetru už je příliš. Přesnost je v tomto ohledu nesmírně důležitá.
Zadní náprava je z hlediska kotoučů méně důležitá
U zadní nápravy se počítá s tím, že je odlehčená. Třecí obložení se tak na zastavení samotného auta podílí minimálním způsobem. Samotné brzdové kotouče bývají poněkud menší a nechladí je voda. I brzdové destičky jsou menší a obložení slabší. V rámci mezí je tedy možné vybírat i neznačkové brzdové kotouče.
Staré brzdové destičky se na novém kotouči nevyplatí
V každém případě. Potíže mohou tkvět hlavně v nerovnoměrném sjíždění kotouče samotného. Starší destičky je možné srovnat smirkovým papírem, nicméně zbroušení není ideální. Proto se vyplatí spíše pořídit nové. Vše musí zkrátka sedět, jelikož jinak může dojít k nehodě. Při té pak nemusí být účastníkům platný ani kurz první pomoci, kterým se samozřejmě jinak vyplatí projít.
Zdroj obrázku: Velimir Zeland / Shutterstock.com

Zpět na seznam článků