V loňském roce po 22 letech vstoupila na český trh Škoda Fabia 4. generace, která přinesla řadu novinek, jež ji podstatně odlišily od jejích předchůdců. Jednoduše by bylo možné říct, že je větší, luxusnější a celkově povedenější než předešlá generace. To by však opravdu jen okrajově pokrylo novinky, které přináší.
Už na první pohled větší
Již v maskované verzi bylo zřejmé, že nejnovější verze druhého nejoblíbenějšího modelu mladoboleslavské automobilky bude o poznání větší. Vůbec poprvé překročila Fabia délku 4 m a je tak o 11 cm delší než Fabia 3. generace. Kromě toho přináší i o 48 mm větší šířku vozu, což ocení nejen řidič, ale především pak posádka na zadních sedadlech vozu. Větší rozměry pak přinesly i větší zavazadlový prostor, oproti předešlé generaci se rozrostl o krásných 50 litrů na celkový objem 380 l.
Kromě větších rozměrů vás u nové Fabie mohou zaujmout i zajímavé exteriérové prvky, jež jste mohli již vidět u modelu Enyaq iV, jímž se tvůrci Fabie inspirovali. Do popředí se pak dostává nová generace i díky opravdu elegantním liniím LED světlometů, jež jsou doplněny nárazníkem s ostřejšími rysy. Nejen tvar nárazníku pak pomohl Fabii značně snížit součinitele odporu vzduchu, a to na pouhých 0,28, což je pro danou třídu vozu opravdu excelentní aerodynamika.
K původním barevným variantám, které byly ve 3. generaci dostupné, přibyly nyní dvě velmi zajímavé barvy, a to elegantní šedá a mírně extravagantní oranžová. Nutno podotknout, že obě barvy nové Fabii sluší. Celkově je tak k dispozici v současné době 9 rozličných laků.
Pozornost upoutají i větší kola, ve 3. generaci byly v základní výbavě součástí 14“ kola a za příplatek bylo možné u krátkých modelů i 18“ obutí. V případě nové Fabie začíná velikost pneumatik na 15“ a 18“ kola je možné si ve vyšší výbavě pořídit i k této klasické velikosti.
Interiér Fabie výrazně změnil tvář
Již dopředu se mluvilo o vyšším komfortu posádky, ale především o celkové modernizaci Fabie. Zcela poprvé dostala Fabia 4 automatickou dvouzónovou klimatizaci či virtuální kokpit, kde si můžete zvolit z několika různých vyobrazení.
Novinkou je také dotykový displej, který nabízí úhlopříčku 6,5“, 8“ nebo 9,2“ podle výbavové linie. U menších úhlopříček pak musíte počítat s tím, že řadu prvků budete muset stále ovládat klasickými tlačítky. I tak se ale jedná o velmi výrazný krok vpřed.
Ačkoli nebyl v interiéru nahrazen původní tvrdý plast, vypadá nyní díky detailním prolisům a trochu jinému tvarování mnohem luxusněji. Navíc potěší i středový sloupek s držákem na nápoje.
Zajímavá je pak jistě i manuální panoramatická clona, kterou jednoduše složíte na třetiny. Někdo by samozřejmě mohl namítat, že je to zbytečná manuální práce, ale díky ní se podařilo na výšce interiéru vyšetřit další centimetry, které zejména vysocí lidé ocení.
Pouze s benzínovým pohonem
Nová Škoda Fabie přichází na trh ve 4 různých motorizacích, ale pouze s benzínovým motorem. Převládají zde pak tříválcové motory, které mají výkon 59, 70 a 81 kW. Ve 4 válcovém provedení je pak dostupná motorizace 1.5 TSI Evo s výkonem 110 kW.
Co se týče převodovky, tak si můžete u tříválcových motorů zvolit 5 stupňovou manuální nebo 6 stupňovou automatickou. V případě čtyřválcového pak 6 stupňovou manuální případně 7 stupňovou automatickou převodovku.






Zpět na seznam článků