Nezaprší a nezaprší. Prakticky od chvíle, kdy jsme si vyzvedli testovací novinářský Ford Focus RS se z oblohy jako pytel téměř nepřetržitě k zemi spouští provazy vody prokládané klikatícími se blesky a když už nějakým zázrakem začínají silnice osychat, přižene se další přívalák. A za těchto podmínek stojí před domem v louži údajně nejvíce „hot“ hot-hatch současnosti. Trošku depresivní. Jenže co se dá dělat, na zlepšení to nevypadá, a takhle alespoň RS vyzkoušíme v podmínkách, kdy by bleskurychlá převýkonovaná předokolka měla vyvěsit bílý prapor.
I přes pokus o co nejrychlejší nastoupení do auta si stačíme všimnout, že jsou sedadla Recaro uchycena v podlaze bez možnosti výškového nastavení, to už se ale dveře zaklapnou a zatímco se intenzivně mlží okno, hledáme ideální pozici za volantem. Hledáme, ale nenacházíme. Stejně jako u ST je i u RS sedadlo umístěno trochu výš, než by bylo třeba, volant by se zase hodilo přisunout o kousek blíž tělu a hlavice řadicí páky je zase umístěna zbytečně nízko. Posaz prostě není ideální, naopak téměř dokonalá jsou zmíněná recara – tuhá, s vedením stehen i celých zad, prostě nádhera. Tříramenný volant s tlustým věncem se perfektně drží a karbonový dekor v kabině působí opravdu věrohodně. Kompaktní hot-hatch málem za milion už by ale snad už mohl mít i kousek pravého. Ke sportovnímu švihu kabiny přispívají také kovové pedály, startovací tlačítko a přidané ukazatele plnicího tlaku turba a teploty a tlaku oleje.
Pokračování článku naleznete na webu Auto.cz: Ford Focus RS
Autor: Michal Fokt


Zpět na seznam článků