Máte doma krásné sportovní auto a neustále máte nutkání vyrazit do ulic a pořádně sešlápnout plynový pedál? Kdyby Praha mohla mluvit, jasně vám řekne, ať si necháte zajít chuť. Dopravní značky omezující rychlost v metropoli rozhodně nejsou jen další zbytečnou byrokratickou zátěží – chrání všechny, kdo se ve městě pohybují.
Třicítka má svůj smysl
Ve městě, kde se pohybují tisíce chodců, cyklistů a dětí, není místo na testování výkonu vašeho BMW M3. Rozdíl mezi nárazem při třiceti a padesáti kilometrech za hodinu? Pro chodce často životní. Dopravní značení v Praze opravdu není pro legraci.
Rychlejší tempo ve městě navíc stejně nemá smysl. V kolonách a na semaforech stojíte, takže rozdíl v čase je minimální. Zato riziko nehody roste exponenciálně.
Město není závodní dráha
Sportovní auta jsou navržená pro kontrolované prostředí – široké silnice, dobrý rozhled, předvídatelné podmínky. Pražské uličky s parkujícími auty, přecházejícími lidmi a cyklisty jsou pravý opak tohoto ideálu.
Radary jako pomocníci, ne nepřátelé
Ano, Praha má spoustu radarů a měřičů. Ale není to past na řidiče – je to připomínka, že ve městě platí jiná pravidla než na dálnici. Pokuta bolí, ale nehoda s chodcem bolí nesrovnatelně více.
Kde si užít rychlost naplno?
Skutečná radost z rychlého auta začíná až za hranicemi města. Autodromy Most a Sosnová, ale také třeba blízké německé dálnice – tam konečně pochopíte, k čemu vaše auto skutečně je.
Na okruhu si můžete dovolit to, co ve městě nikdy: brzdit na hranici možností, projíždět zatáčky na limitu, cítit pravý potenciál motoru. A hlavně – dělat to bezpečně.
Odpovědnost jde ruku v ruce s výkonem
Čím výkonnější auto máte, tím větší je vaše odpovědnost. Rychlé auto ve městě je jako nabitá zbraň. Můžete ji mít, ale musíte vědět, kdy a jak ji používat.
Mnozí majitelé sportovních aut to chápou správně. Užívají si město v klidu a svou potřebu rychlosti uspokojují na správných místech.
Skutečný milovník automobilů moc dobře ví, že každý vůz má své místo. Městské tempo pro město, sportovní jízda pro okruh. Je to otázka respektu – k autu, k sobě i k ostatním.


Zpět na seznam článků