Mám před sebou sedm hodin ve společnosti Porsche Cayman S, ale nejsem si úplně jistý tím, co z toho vzejde. Těšil jsem se jako blázen, ale teď, v deset ráno, když už držím v ruce klíč, nemůžu ignorovat valící se těžká mračna. Tohle by mohlo dopadnout přesně jako v přírodopisném filmu, který vám nejdříve ukáže modré nebe s nevinně vyhlížejícími beránky a vzápětí desetimetrové vlny potápějící rybářské čluny. Každou chvíli padají nechutně ledové kapky, aby je na moment vystřídalo zubící se podzimní slunce, doprovázené ostrým větrem. Počasí a utrápeně vypadající pneumatiky jako stvořené k telefonátu „víte, ten strom nám najednou skočil do cesty“. Ale to je teď vedlejší, závora garáže se zvedla, takže vyjíždíme, aby si to náhodou někdo nerozmyslel…
Asi hodinu a půl musím obětovat fotografování, takže mám dost času na smrkání do kapesníku a obdivování přísně účelného a trochu studeného designu. Když se poprvé podíváte na Cayman, klidně by to mohl být Boxster s divně vyboulenou střechou. Berte to s rezervou. Vizuální podoba je jedna věc, schopnosti inženýrů Porsche zase druhá. Když vám nestačí, jak dokázali vypilovat k dokonalosti auto s „nesprávně“ umístěným motorem a pohonem zadních kol, zkuste si představit, jak se změní torzní tuhost karoserie nejlepšího roadsteru na světě, když dostane pevnou střechu. A jeho hmotnost se ještě sníží o 5 kg! Můžete vzít jed na to, že při nastavení podvozku a řízení využili každý přebývající newtonmeter na radián. I když…
Pokračování článku naleznete na webu Auto.cz: Porsche Cayman S
Autor: Miro Mihálik


Zpět na seznam článků