RS neboli rallysport. Pro některé téměř magické označení, které garantuje vyšší porci výkonu oproti standardní verzi vozu. Rychlejší škodovky však nejsou populární jen u českých řidičů - nedají na ně dopustit ani na zahraničních trzích. Velmi dobře se prodávají například v Austrálii, kde se doslova roztrhl pytel s modelem Octavia RS. Ale jak je na tom nejnovější přírůstek do rodiny - SUV Karoq? I ten by se mohl dočkat ostré verze a pravděpodobně půjde o hybrida.
Sportovní verze SUV jsou v rámci koncernu VW Group poměrně běžné. V případě značky Seat si mohou zájemci vybrat sportovnější variantu u modelů Ateca a Aaron, u Volkswagenu zase u modelů Tiguan a T-ROC. Není tedy příliš překvapující, že si nadupanou verzi vozu zřejmě přichystá také Škoda Auto.
Na sklonku roku 2017 byla na autosalonu ve Frankfurtu představená sériová varianta modelu Kodiaq Sportline. Vůz se pyšní vylepšeným exteriérem i interiérem s důrazem na sportovnější charakter. Ačkoliv automobil nemá žádná technická vylepšení, fanoušci tohoto vozu se verze RS brzy dočkají - Sportline představuje pomyslný mezičlánek.
Pod kapotou sportovnějšího Kodiaqu by mohl být přeplňovaný dvoulitr s výkonem 300 koní a náhonem na všechna čtyři kola.
Vraťme se však k menšímu bratříčkovi. Nová Škoda Karoq má také verzi Sportline, která opět souvisí se stylingem a výbavou. Plánovaná verze RS však podle šéfa vývoje Christiana Strubeho půjde tak trochu jiným směrem. Pod kapotou by se mohl objevit hybridní motor. Ten již v rámci koncernu existuje a vyměnil-li by se menší 1,4 TSI za dvoulitr, výsledek by měl stát za to. V tomto směru by se Škoda KAROQ odlišil od Seatu Ateca Cupra.
Nechce-li se vám na Karoq RS čekat, budete se muset spokojit s momentálně nejsilnějším motorem 2.0 TDI. I ten nabízí velmi příjemné svezení a dostatek dynamiky Více informací na téma prodej a servis vozů Škoda najdete na www.auto-poly.cz.