High performance parts
Havarijní pojištění  |  Auta od soukromníků  |  Luxusní holení  |  Hliníkové schůdky  |  Army shop  |  Založení s.r.o.  |  Chiptuning  |  Alu kola levně  |  Chiptuning PowerTEC  |  Odpadkový koš Hailo

 
Kvalitní prémiové autokoberečky
 

 

 

( Váš banner zde? )

Vyhledávání
Značka:
Model:
Karoserie:
Rok výroby:   
Výkon [kW]:   
Cena od: do:
Text:
Palivo:
Převodovka:
Pohon kol:
Najeto do:
Kraj:

(Více) (Méně)        

Hlavní menu
+ vložit auto +
Sportovní vozy
novinky v nabídce
katalog prodejců
diskusní fórum
rady při koupi
recenze vozů
vážné nehody
napište nám
Přihlášení do systému
Login:
Heslo:


( zapomenuté heslo? )

+ registrace +


Partneři
Ráj aut - inzerce nových i ojetých aut Ráj veteránů - inzerce veteránůužitečné odkazy
zábavné hry
software pro prodejce
statistika webu
podpořte nás

Proteinové nápoje
Nejlepší protein na velké svaly.

Srovnejte si jednoduše a přehledně povinné ručení online. Nejlevnější jen u Porovnej24.cz

Doporučujeme sjednání výhodného povinného ručení u ePojisteni.cz

Potřebujete porovnat havarijní pojištění? Využijte náš nástroj.

Porovnat mužete také povinné ručení snadno a rychle online.

Nejlevnější povinné ručení od Uspory.cz.

Nejvýhodnější zákonné pojištění vozidel na internetu.

Dřevostavby na klíč.

Ekonomické stavby.

Domy na klíč.

Vybíráte právě pneumatiky? Testy letních i zimních pneumatik.


( Vaše reklama zde? )


Články
5 nejoblíbenějších dezénů letních pneumatik u českých řidičů
Opel Crossland X: ne tak úplně off-road SUV
Víte, pod jaké úřady při podnikání spadáte?
další články
Doporučujeme prodejce

JS Autocentrum s.r.o.

MOTOR HOLDING a. s.

VIP CAR s.r.o.

Auto Zrucký, spol. s r.o.

David Okenka


Opel Crossland X: ne tak úplně off-road SUV

Opel Crossland X je subkompaktní crossover SUV, který byl médiím odhalen v lednu 2017 a oficiálně byl veřejnosti představen v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Koupit si ho lační zákazníci mohli již od 13. března 2017.

 

Tam, kde něco začíná, tam obvykle něco jiného končí. S nástupem SUV Opel Crossland X došlo k přerušení výroby Opel Meriva, protože poptávka po crossoverech a SUV v poslední době roste právě na úkor kompaktních MPV.

 

Vůz je založen na upravené verzi platformy PF1 společnosti PSA Group, kterou v současné době používají i další vozy této skupiny, a to Citroën C3 Picasso a Peugeot 2008. Stejnou upravenou platformu sdílí i nový CItroën C3 Aircross. Se zmíněným vozem Peugeot 2008 pak sdílí i celou řadu dalších komponent, včetně motorů.

 

Může jít o lásku na první pohled?

 

První dojmy z vozu mohou být různorodé. Coby SUV je vůz dobře stylizovaný, má patřičnou výšku a nemusí stát ve stínu vozů jako Peugeot 2000, Renault Captur či Nissan Juke. Na druhou stranu pokud jde o drsné podmínky, tak zde jeho off-road schopnosti začnou malinko pokulhávat. Ve srovnání s větší a ovšem i dražší Mokka X, která nabízí pohon všech kol či připravovaným Grandland X s programem Grip Control, který umožňuje výběr z několika různých jízdních režimů dle aktuální situace. Jde prostě o typicky městský crossover a jako k takovému je potřeba k němu přistupovat.

 

Design exteriéru lze popsat jako sofistikovaný, ale také spíše chladný než vášnivý. Dle Opelu nese znaky designové filozofie značky s názvem “Sculptural Artistry meets German Precision“.

 

V přední části se vůz pyšní prominentní mřížko se zářivým logem Opel a ostudu rozhodně neudělají ani LED světlomety Adaptive Forward Lighting (AFL). Plastové obložení na spodní části vozu spolu se stříbrnými vsadkami vpředu a v celé spodní části automobilu jsou připomínkou sebejistého vzhledu vozu při zachování funkční a sportovní elegance.

 

Na velikosti zde bezesporu záleží

 

Vezmeme-li to čistě pragmaticky, není vůz natolik emotivní jako Mokka X, ale chlubí se obrovským zavazadlovým prostorem, do nějž se, s trochou nadsázky, vejde skoro celý váš dům. Navíc má také dobře řešený čtvercový tvar a top verze Elite pak přináší i užitečnou nastavitelnou podlahu, při sklopení zadních sedadel tak lze dosáhnout prakticky plochého dna kufru.

 

Zadní sedadla mohou být na objednávku dodávána s kolejnicemi, tudíž je poměrně snadné manipulovat s nimi a dle potřeby upravovat prostor pro nohy. Ale i bez této úpravy je prostor v kabině více než dostatečný a čtyři dospělí mají v kabině naprosté pohodlí. Střední zadní sedadlo je úzké, ale přesto není problém usadit dozadu tři osoby.

 

Interiér na vysoké úrovni

 

Stěžovat si rozhodně nemůžeme na vybavení vozu, poněvadž i základní specifikace SE má k dispozici 7,0-palcový dotykový displej s funkcí Android Auto a Apple CarPlay, tempomat, klimatizaci, 16-palcová kola z lehkých slitin a také automatická světla i stěrače. To je na vůz se základní cenou lehce nad 300 000 Kč poměrně impozantní seznam. Upgrade na SE Nav pak zvětšuje dotykovou obrazovku na 8-palcovou variantu se satelitní navigací. Vyšší řada TechLine Nav přidává konečně přední a zadní senzory a pro zvýšení atraktivity vozu jsou na výběr také kontrastní barvy střechy. Top specifikace Elite pak je osazena 17-palcovými koly a celkový dojem umocňují sportovní sedadla. Nejvýkonnější modely pak uspokojí i ty nejnáročnější, protože kromě autonomního nouzového brzdění, head-up displeje, promítajícího rychlost vozu na čelní sklo a nabíječky pro bezdrátové nabíjení telefonů umožňuje také bezklíčový vstup. Užitečným a příjemným doplňkem je také vyhřívaný volant či vyhřívané čelní sklo.

 

Co je třeba pochvalně kvitovat, je fakt, že ovládací prvky na palubní desce jsou rozloženy logicky a veli snadno se ovládají. Mírné vylepšení by si asi zasloužila SatNav, kde by řidiči uvítali více funkcí pro přibližování a oddalování mapy.

 

Interiér vozu je z velké části vyveden v černém plastu, ale rozhodně nepůsobí nijak lacině, ovšem je třeba uznat, že použití širšího spektra materiálů by dodalo vozu větší šmrnc, ale je vysoce pravděpodobné, že by to bylo na úkor současné příznivé ceny. K optickému rozšíření prostoru pak přispívá nemalou měrou i volitelná panoramatická skleněná střecha.

 

Řidiči nepochybně ocení řadu možností nastavení sedadla a volantu, takže pohodlnou a správnou polohu pro řízení si najde snad každý. Méně komfortní je však skutečnost, že vzhledem k poměrně malému a spíše vysokému zadnímu sklu je viditelnost poněkud omezená. Navíc tlusté sloupky v zadní části vozu toto nikterak nevylepšují. Vezmeme-li v potaz, že do základní výbavy některých specifikací nepatří parkovací senzory, nemusí mít řidič vždy dostatečně jasný přehled o tom, co se za vozem děje.

 

Viditelnost je omezena vzhledem k malému a spíše vysokému zadnímu čelnímu sklu Crossland X. Spolu s tlustými pilíři v zadním rohu vozu to dělá zvrat opravdu docela složité. Aby to bylo ještě horší, ne všechny modely dostanou parkovací senzory a tam je občas nějaké zpoždění na volitelném reverzní kameru, takže nemáte vždy hladký obraz toho, co se děje za sebou.

 

Bezpečnostní prvky pro každou situaci

 

V rámci bezpečnostního vybavení obsahují vozy Crossland X šest airbagů a elektronický stabilizační systém. Neschází ani systém rozpoznávání dopravních značek a funkce OnStar, která mimo jiné upozorní záchranné složky při srážce či nehodě. Autonomní systém nouzového brzdění je však dostupný pouze za příplatek, což je škoda, protože velká část vozů této třídy má tuto funkci ve standardní výbavě. Vůz obsahuje také bezpečnostní systém přední kamery Opel Eye, který řidiči pomáhá v mnoha krizových situacích. Umožňuje jednak upozornit řidiče před blížící se kolizí, kontroluje roveň únavy a ospalosti řidiče, detekci chodců či kontrolu vybočení z jízdního pruhu.

 

Výbornou funkcí je Advanced Park Assist, který jednak rozpozná vhodné místo pro zaparkování a jednak dokáže vozidlo automaticky zaparkovat a rovněž z parkovacího místa vyjet. Co víc si ve městech přeplněných vozy, která disponují parkovišti většinou s parkovacími místy vyměřenými na milimetry, přát? Reverzní kamera pak zvětšuje zorný úhel na zadní straně vozu na 180°.

 

Nikdo není dokonalý aneb slabé místo pod kapotou

 

Pod kapotou vozu se však skrývá benzínový 1,2T, tedy nejlepší motor v daném rozsahu. Tento přeplňovaný tříválec může mít výkon 108 nebo 128 koní. Nicméně v tomto případě dává rozhodně větší smysl přemýšlet o volbě pohonné jednotky s vyšším výkonem. K dispozici je ovšem i dieselová varianta 1,6l, dodávaná opět s více variantami výkonu, odvislých do jisté míry i na rozpočtu kupujícího. Vůz je dodáván výhradně se šestistupňovou převodovkou, u benzínového motoru automatickou, která je poměrně elegantním řešením, na rozdíl od relativně neohrabané manuální varianty.

 

Benzínový motor je poměrně tichý, a to dokonce i při vyšších otáčkách. Totéž není zcela možné říci o dieselové jednotce, která je o něco hlučnější, na druhou stranu toto kompenzuje poměrně vysoká ekonomika tohoto motoru.

 

Jízdu asi nelze označit přímo za vzrušující, ale nedá se ani říci, že by byla nezábavná. Zkrátka a dobře, přirovnáme-li to ke sportu, nejedná se o žádný americký fotbal či závody Formule 1, ale spíše o rybolov. Pravda je, že v daném segmentu lze najít vozy s lepším výkonem, například Mazda CX-3.

 

Sečteno a podtrženo..

 

Opel nabízí pro Crossland X tříletou záruku na 60 000 km, což vypadá nepochybně lákavě, ale přitom to není až tak výjimečná záležitost. Renault Captur nabízí až čtyřletou záruku a Kia Soul má pak dokonce záruku sedm let.

 

Ve voze Opel Crossland X, který můžete porovnat na Autohledu se výrobce zaměřil zejména na prostor, pohodlí a flexibilitu. Přináší řadu úložných prostorů a je vhodný pro krátké pojížďky po městě stejně tak, jako i pro delší cesty. Po motorové stránce sice nejde o žádnou superbombu, ale existuje spousta racionálních argumentů pro to, aby se z něj stal žádaný vůz pro rodiny. V této kategorii vozů mu pak bude snadno odpuštěno, že nemá možnost pohonu všech kol a také nižší světlá výška. Praktičnost vozu je rozhodně jeho silnou stránkou a je asi na stejné úrovni jako u vozu Škoda Yeti, kterou však mírně předstihne pokud jde o oblast interiéru či flexibilitu.



Sdílejte na Facebooku: Sdílejte tento článek

 
Fotogalerie:

Opel Crossland X: ne tak úplně off-road SUV
Opel Crossland X: ne tak úplně off-road SUV

 


  Vaše komentáře k tomuto článku: 


Zpět na seznam článků










 

© 2018   Sportovní vozy   |   kontakty   |   nápověda   |  





Pro Českou republiku doporučujeme využít služeb od autopůjčovna Taggart.cz Praha s garancí nejnižší ceny za pronájem automobilu.



Opel Crossland X: ne tak úplně off-road SUV - Sportovní vozy | Prodej, bazar


Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie pro analýzu, individuální obsah a reklamy.

Skladové vozy v České republice
Autosport & Tuning - vše o tuningu